Sayfalar

Best Kind of Junky

"Bu blogta ne işler dönecek" tadındaki ilk yazıdan sonra 1-2 gün blog okunsun, benim kafamın içi biraz durulsun sonra ikinci yazının başına otururum diyordum ama yeniliğin verdiği o heyecan kontrolü biraz ele aldı. Yazmak istediğimde kendimi kısıtlayacaksam Free Writer'lık nerede kaldı?

Son 6 ay - 1 senedir Youtube'u çok aktif kullanır oldum. Önceden arada girip bir video, bir şarkı aratıp izler çıkardım. Hiçbir kanala aboneliğim yoktu, düzenli olarak insanları takip etmez, üretilen içeriği izlemezdim. Sonra sonra Youtube'un da diğer sosyal medya mecraları gibi -sadece generic değil- orijinal içeriğin de üretildiği bir kaynak olduğunun farkına vardım. Şimdi 30a yakın kanala aboneyim. Bazılarını çok seviyorum ve yeni bir video düşer düşmez izliyorum; bazılarına ise arada göz atıp açığı kapatmaya çalışıyorum.

Bu sevdiğim kanallardan birini anlatayım istedim. Screen Junkies orijinalinde sinema ve televizyon üzerine yazan bir blog/websitesi. Bunun yanı sıra çok aktif bir Youtube kanalları var. Haftada en az 3 video paylaşıyorlar. Bir medya grubunun bünyesinde faaliyet gösteren websiteleri dolayısıyla düzenli gelir akışına sahip, profesyonel insanlar tarafından içeriği üretiliyor. Bu ilk etapta kulağa kötü gelebilir, ama öyle değil. Teknik ve görsel anlamda kaliteli videolar üretirken içeriğin coşkusunu ve amatör ruhunu çok iyi koruyorlar. Çünkü videoları üreten, yöneten, içinde olan herkes son derece 'geek'. Filmler, diziler, çizgi romanlar, posterler, action figure'ler hakkında konuşurken kendilerinden geçiyorlar. Yaptıkları işi hem keyifle hem de saygı duyarak ve ciddiyetle yapıyorlar. Çok hararetli tartışmalar da olabiliyor, gülmekten yerlere yattığınız anlar da.

Temelde 3 çeşit video yayınlıyorlar. Honest Trailer, Screen Junkies Show ve Movie Fights. İçlerinde tartışmasız en öğretici ve keyifli olanı bana göre Movie Fights. Genelde 4 taraflı bir münazara şeklinde geçiyor. Önceden belirlenmiş sorular üzerinden her yarışmacı kendi cevaplarını savunuyor ve moderatör/sunucu Andy Signore sunulan argümanlar üzerinden kazananı belirliyor. Aşağıdaki videoda bir örneğini paylaştığım Screen Junkies Show ise ikinci favorim. Burada format 1 sunucu -Hal Rudnick- ve ortalama 3 katılımcının belli bir konu üzerinde talk show tadında konuşmaları bazen de bir kategoride "en iyi"leri belirlemeleri şeklinde oluyor. Konusuna göre Movie Fights'tan çok daha eğlenceli olabiliyor. Honest Trailers ise izlenme rakamlarına bakarsak internet alemince en çok beğenilen tür. Film fragmanlarını seslendiren derin sesli amcaların sesiyle popüler filmlerin konularını tiye alarak orijinal fragmanlar yapıyorlar.

Estikçe başka sevdiğim kanalları da yazarım ileride. Şimdilik siz buna bir göz atın, eski videoları falan izleyin. Örnek teşkil etmesi açısından şuraya bir video bırakayım:



Bonus 2 Video Daha:

1) Best '90s Action Movie
2) Best Christopher Nolan Movie